Klachten over de gemeente
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen.
Waarover kunt u een klacht bij ons indienen?
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op vragen
U kunt uw klacht schriftelijk indienen. U schrijft een brief en stuurt deze naar:
Gemeente Hardinxveld-Giessendam
Postbus 175
3370 AD Hardinxveld-Giessendam
In de brief vermeldt u uw naam en adres. Ook beschrijft u het gedrag waarover u een klacht heeft en de datum wanneer dit is gebeurd.
U kunt uw klacht ook online indienen:
Het kan gebeuren dat u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Bijvoorbeeld:
- omdat u een vergunning hebt gevraagd, maar niet gekregen;
- of uw buren hebben een vergunning gekregen waar u het niet mee eens bent;
- of u bent het niet eens met een belastingaanslag van de gemeente.
Vaak kunt u bezwaar maken tegen een besluit van de gemeente.
- Dit doet u door een bezwaarschrift te sturen naar de gemeente.
- In uw bezwaarschrift legt u uit waarom u het niet eens bent met het besluit.
- De gemeente moet dan opnieuw beslissen.
- Bent u het ook niet eens met dit tweede besluit? Dan kunt u vaak beroep indienen bij de rechter.
Klachten over:
- Sociale Dienst Drechtsteden
- Gemeentebelastingen Drechtsteden
- Onderzoekcentrum Drechtsteden
- Service Centrum Drechtsteden
- Ingenieursbureau Drechtsteden
- bureau Drechtsteden
dient u in bij:
Openbaar lichaam Drechtsteden
Postbus 619
3300 AP Dordrecht
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
Klachten dient u in bij:
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
Postbus 550
3300 AN Dordrecht
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid
Klachten stuurt u per e-mail naar mail@vrzhz.nl of schriftelijk naar:
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid
T.a.v. het dagelijks bestuur
Postbus 350
3300 AJ Dordrecht
Meer informatie vindt u op de website van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid.
Volg ons