Collegevergadering 18 juni 2024

Openbare besluitenlijst van de collegevergadering van 18 juni 2024.

Datum vergadering: 18 juni 2024

Aanwezig

  • Burgemeester Dirk Heijkoop,
  • Wethouder Jan Nederveen
  • wethouder Arjan Meerkerk
  • Wethouder Christa Hendriksen
  • Secretaris Sonja van der Stel

Besluitenlijst vorige vergadering

Beslissing: Goedgekeurd

Raadsinformatienota 'Motie Bomen bij zonnepanelen'

Advies

  • Beslispunt 1

De raadsinformatiebrief 'Motie Bomen bij zonnepanelen' aan te bieden aan de gemeenteraad.

  • Beslissing: Goedgekeurd
  • Zaaknummer: 2024-0060176

Jaarverantwoording kinderopvang 2023

Advies

  • Beslispunt 1

De bijgevoegde Jaarverantwoording Kinderopvang 2023 vast te stellen.

  • Beslissing: Goedgekeurd
  • Zaaknummer: 2024-0062244

Artikel 12 vragen CDA over verkeersafwikkeling Wijk Over 't Spoor

Advies

  • Beslispunt 1

De artikel 12-vragen (17 mei 2024) van de CDA-fractie over de verkeersafwikkeling in de wijk Over 't Spoor te beantwoorden.

  • Beslissing: Goedgekeurd
  • Zaaknummer: 2024-0063873


Formatie uitbreiding juni 2024

Advies

  • Beslispunt 1

Akkoord te gaan met de splitsing van de functie Privacy Officer en Informatie Beveiliging en de samenvoeging van de functie onderdelen met respectievelijk informatie manager en juridisch adviseur.
Stap 1: Splitsen functie Privacy Officer en Informatie Beveiliging.
Stap 2: Twee combinatie functies maken: 1 keer Informatie manager met Informatie Beveiliging en 1 keer met Juridisch Adviseur met Privacy Officer.

  • Beslispunt 2

Akkoord te gaan met de invoering van 3 sturingsrollen in de vorm van domeinmanagers (of een ander woord) in de organisatie.

  • Beslispunt 3

Akkoord te gaan met het invullen van de werving van 3 domeinmanagers binnen de organisatie. Met de toezegging dat wanneer het niet lukt om dit kosten neutraal te doen, de andere scenario’s weer te bespreken in het college en dan de middelen in de begroting 2025-2029 op te nemen en de vervolg werving later te starten.

  • Beslispunt 4

Akkoord te gaan met het toevoegen van de functie strategisch financieel adviseur aan de formatie via de begroting 2025-2029 (samenvoegen met de nog openstaande uren directie adviseur. (12 uur) Tezamen voor 36 uur).

  • Beslispunt 5

Akkoord te gaan met de werving van een junior organisatie adviseur voor de periode van 6 maanden.

  • Beslispunt 6

Akkoord te gaan met het nieuwe organogram van de gemeente Hardinxveld-Giessendam.

  • Beslispunt 7

Het document: “Op weg naar een netwerkorganisatie januari 2023” in te trekken en akkoord te gaan
met het afscheid nemen van een aantal eerder geïntroduceerde begrippen uit dit rapport.

  • Beslispunt 8

De voorgaande besluiten te nemen onder voorbehoud van de formele positie van de Ondernemingsraad,

  • Beslissing: Goedgekeurd
  • Zaaknummer: 2024-0059132

Vastgesteld in de B&W-vergadering Burgemeester en wethouders van Hardinxveld-Giessendam

  • Secretaris, Sonja van der Stel 
  • Burgemeester, Dirk Heijkoop